Thursday, 6 March 2014

9
Komen

Ouchh!!jahatnya mulut??

Assalammualaikum n salam sejahtera..
Hyee peeps..i am back..entri harini berkisar tentang MULUT...
yeah..memang diakui semua orang ada mulut TAPI tak semua orang pandai jaga mulut..*ha..nampak tak hipotisisnya disitu??*
MAK JEMAH PROPA-'awat yang cakap lagu tu??tak baik la..'
amboi..dah tu..kita ni baik ka??kita marah bila KETTY PERRY yang diibaratkan menghina islam melalui lagu DARK HORSE*kuda gelap??haha* tapi pada masa yang sama kita turut mencaci insan yang ingin mendalami islam??
MAK JEMAH PROPA-"sapa yang nak mendalami islam tu??sapa?habaq mai.."
haa..ni nak tanya..sapa kenal FELIXIA YEAP??dia ni chineese..tapi dia suka pakai baju tradisi orang melayu..BAJU KURUNG TU..dia juga merupakan bekas MODEL PLAYBOY BUNNY..*ala..yang telinga arnab tuu..*
sekarang nu dia dah bertudung..comel dehh..
 
comel je kan??tapi masih ada manusia yang mencaci..pelik lah..apa yang kita mahukan sebenarnya??manusia memang tak pernah berpuas hati kah??kita berbangga kerana kita islam lalu menghina insan yang baru mencari sinar islam??banggakah kita SETAKAT MENJADI ISLAM HANYA PADA KAD PENGENALAN??kenapa saya kata begitu??
ehh??apa kita nak jawab ni??nak pertahankan diri..hakikatnya memang betul apa yang dikatakan..malu kan kita??nak mencaci orang..sedangkan kita sendiri tergapai-gapai mencari redha ilahi..lebih baik orang yang cuba untuk BERUBAH DARI ORANG YANG HANYA TAHU MENGKRITIK..entri ini ditulis bukan untuk memaksa anda menyokong FELIXIA YEAP..hanya sekadar renungan..apa yang kita mahu sebenarnya??sesiapa yang tidak suka akan perubahan yang ditonjolkan oleh wanita ini..anda hanya perlu DIAM DAN TERUSKAN HIDUP SEPERTI BIASA..sekian..wasalam:)




Have a blast gais..xoxo

9 comments:

  1. Baguslah dia mahu berubah. Harap semua jangan terlalu memuji mahu mencaci. Kerana hati manusia itu berbolak balik sifatnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeahh..sokongan tu pentong..kepada yang tidak menyokong pon tidak ada masalah..sokongan tu mungkin cara terbaik utk menambah minat tuan punya badan terhadap islam..tugas kita berdakwah n perjuangkan islam kan??

      terima kasih sudi komen dan beri pendapat..cantik sangat blog awak..

      Delete
  2. tu lah sebenarnya pelik jugak org persoalkn dia pakai hijab..
    biar lah kalau dia nk carik perhatian pun

    ni org kita nk cari perhatian..pakai bikini.mabuk2....runtuhkn umah tangga org...xhade yg baik langsung... tu xpersenda agama ke

    selagi bnda tu baik x datangkn mudarat sapa lah kita nk persoal kn kn.. kn
    sedikit tamparan utk kita dgn quotes yg diberi.... =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah..sokong sangat..btw..thanxx coz sudi komen kat hasil penulisan saya..:)

      Delete
  3. Itulah. Masih xfaham knp ada org xsuka dia berhijab. Itu hak dia. Biarlah dkt dia. Insya-Allah satu hari nanti Allah akan bagi dia hidayah utk peluk Islam. Sepatutnya org mcm Felixia ni patut kita bimbing untuk lebih mendalami Islam. Bkn bawa dia jauh dari Islam. Agaknya yg tk suka dia berhijab ni mata2 gatal yg nk tgk penampilan dia yg dulu. Atau mungkin rasa cemburu sbb dia sgt2 comel bila berhijab. :) hati manusia. Rambut sama hitam.hati lain2. Moga Felixia istiqamah dan terbuka hati utk peluk Islam. Aminn. (:

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..yeyy..sokongg..kita sepatutnyaa bg sokongn..

      Delete
  4. itu la perangai manusia yang suka cari salah dan aib orang lain....buat baik pun nampak jahat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu aa pasai..sibuk nk judge org..diri sendiri pon terkapai kapai

      Delete
  5. Haish mulut orang ni kan..Aku cili kang baru tau..Tau mengutuk jerk..Tapi Alhamdulillah kan Felixia Yap dah masuk Islam..Syukurrrr..

    ReplyDelete

Hye chumell n handsome..
komen disini k??