Friday 20 November 2015

7
Komen

Study Week #Tips Study

Hye sis and bro!

Memandangkan minggu depan dah masuk week 11 untuk semua dak-dak semester 3 intake June UNiKL serata maya, so secara rasminya di umumkan study week akan bermula SEBULAN dari sekarang.. aku rasa macam baru semalam je lepas daftar subject..hiks..

So I am seeking for any tips on

"How You Guys Study During Your Study Week Instead Of Having Fun"

Cehh..senang kan hidup aku..?


Update blog > mintak tips > apply tips > dengan harapan berjaya
Hhahaahaha..okey..so kat sini..why not kita exchange tips kan..if korang ada tips boleh share..hiks..okey let's start for my tips..

#1 LIST DOWN ALL SUBJECTS  WITH THEIR SUBTOPIC
Okey..korang list down semua subject yg masuk exam..pastu kat tepi subject tu korang letak jumlah subtopic yang akan masuk dalam exam tu..subtopic yang tak masuk exam tak payah la korang rajin sangat nk tulis..HAHAHAHA..

#2 SENARAIKAN SEMUA SUB TOPIC FOR EACH SUBJECT
Okey..lepas tu korang amik lagi sekeping kertas A4..senaraikan semua subtopic tu..macam yang sis buat tuh..hahaha..kalau rasa semangat lebih dan berkobar-kobar..korang guna kertas mahjung..HAHAHA..
 
#3 CANCEL OUT BILA DAH HABIS REVISE




Haa..last but not least, bila korang dah habis revise memana subtopic..korang cancel out lah subtopic tu..haaa..alahh 3 step jer pon..hihiks..

Okey.. bagi aku..bila korang buat macam ni, kita boleh nampak dengan jelas dan nyata subtopic dan subject apa yg kita tak revise lagi.. So x de lah topic yang tercicir nanti..kan? Ke aku sorang je yang setuju dgn cara ni??hahahaa..

So, apa pula tips study korang??

What?!  tak study?

Kalau tak study, korang bagi tips meniru kt sis okey..?hahaa..
Sharing is Caring kannn..
Have a blast gais..xoxo

7 comments:

  1. tips study:
    1. campak semua gadget jauh2 atau suruh kawan sorokkan lol sampai dah habis target study pada hari tu baru amek balik gadget.

    tips masa exam:
    1. jangan sesekali meniru~~ tak mao tak mao XD

    ReplyDelete
  2. i did that too XD

    biasanya study week just untuk revise, kalau nakbelajar topik yang tercicir/terponteng/tertidur hesh kena start dari awal le ;-; lulz den selalu baca pastu tengok rumet gigih study pastu nangis dalam hati pastu tidor XD

    ReplyDelete
  3. semoga berjaya dan terus berjaya ..

    ReplyDelete
  4. lamanya study week sampai sebulan, untung sangat T__T
    saya kalau study baca buku sambil buat nota ringkas. pastu sambil baca buku sambil explain kat org apa yg kita faham. haha itu cara sayalah

    ReplyDelete
  5. Selamat bercuti sem. Heheh. Have a nice holiday yerp. ;)

    ReplyDelete
  6. mine? sorting out the chapter, make a simple notes, do revision + all the past years and masa haritu jawab ape yang ingat je..kahkah

    ReplyDelete

Hye chumell n handsome..
komen disini k??